Tsunami!!

2010-03-01 | 09:25:38  Allmänt


I går morse ringde Peters pappa och berättade att det hade varit en stor jordbävning utanför Chile och att en tsunami var på väg hitåt. Det kändes lite läskigt, men eftersom den här ön ligger så långt västerut och har så många öar som skydd så var vi inte speciellt oroliga. Kommer det en tsunami österifrån så ligger vi lite ”pyrare” till. Peter åkte iaf ut och dök. Tsunamin skulle komma till Filippinerna vi 13 tiden, så dom hade suttit på båten och väntat på att se nånting hända, men ingenting hände. Själv satt jag och åt lunch och tittade ut på havet men såg ingenting. Jag har inte kollat på några nyheter så jag vet inte hur det gick för de andra länderna, men de flesta blev väl varnade i tid vad jag kan förstå.


Häromdagen var vi till Coron. Det måste vara över två månader sen jag var där sist. Vi klippte oss, handlade schampo, m.m. och åt pizza.


För min del så blir det tokplugg hela veckan. Har två uppgifter jag tänkte hinna klar innan Micke och Gabriella kommer hit. Det är en hel del gäster här så Peter kommer nog också vara rätt så upptagen i veckan.


Ja just ja, jag har ju inte berättat att vi har bokat hembiljetten nu. Nångång i början av maj så åker vi härifrån ön. Vi funderar på att åka till ett ställe som heter Cebu då. Peter ville göra en kurs inom teknisk dykning och det verkar som ett bra ställe att göra det på. Sedan tänkte vi åka till ett ställe som jag tror heter Don sol, där man kan snorkla med valhajar. Hur häftigt skulle inte det vara?! Men jag kommer förmodligen kissa på mig om jag får se en. Maj är slutet på säsongen för valhajar där så vi kanske inte ska förvänta oss för mycket. Innan vi åker hem tänkte vi ta några dagars sightseeing och shopping i Hong Kong (håller på att längta ihjäl mig). Den 24 maj åker vi från Hong Kong. Det var meningen att vi skulle åka till Bangkok från Hong Kong och sen åka hem därifrån, eftersom jag redan hade en biljett hem därifrån. Men Peters visakort försvann in i en bankomat på Bali och hann inte få tillbaka det innan vi skulle åka så var jag tvungen att köpa Peters biljett med mitt kort. Vi hittade en billig resa med Qatar, men det går inte att boka om inte den som äger kortet är en av resenärerna. Blev lite jobbigt dårå. Visste inte hur vi skulle kunna lösa det, men då hittade vi en resa från Hong Kong med Qatar för två personer som var tokbillig, så då fick det bli den istället. Förlorade knappt nå pengar alls på att göra så och nu får vi ju åka på samma plan och slipper flyga till Bangkok också.  


Tack pappa för bilderna du skickade på snön hemma. Det ser ju jättemysigt ut! Förstår inte varför alla gnäller :p


Jag vet inte om Peters syster Isabelle läser min blogg, men om du gör det så, Grattis på födelsedagen!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0