Tomt

2010-03-19 | 06:49:21  Allmänt

Då var det tomt här igen då. I förrgår vinkade vi av våra sista besökare, tråkigt :(


I måndags fyllde jag ju år och jag hade en jättebra dag med sol, bad, presenter och tårta.  Jag fick en klocka av Peter som han hade köpt när han var i Manila. En jättefin DKNY kul med en riktig klocka för en gångs skull. Jag har ju bara haft sånna fejk från Thailand som håller typ en vecka, förutom STORMklockan som jag har haft i 8 år nu.


Av Micke och Gabriella fick jag en parfym. Jag hade samma parfym när vi bodde i Vietnam, så varje gång jag luktar på den så dyker det upp massa minnen därifrån och jag får sån härlig känsla i magen.


På kvällen hade kocken bakat min favorittårta, chokladtårta med grahamskex i. Så. Jäkla. God.


Micke hade ju så fruktansvärt ont i örat så i tisdags åkte vi alla fyra till en ö en timme bort som heter Culion så Micke fick gå till doktorn. Vi passade också på att göra lite sightseeing. Staden vi var i heter Culion precis som ön och är så otroligt fin. Det var så mysigt att gå där på gatorna och titta på dom fina små husen och butikerna. Det var inte alls som i Coron där man riskerar att bli både döv och påkörd. Vi var och tittade på en stor fin kyrka från spanjorernas tid och ett museum. Museumet handlade om sjukdomen spetälska som fanns här under 1900-talet. Alla som fick den sjukdomen blev skeppad till Culion för att separera dom från dom som var friska. När dom sedan hittade ett botemedel mot sjukdomen så fick vissa patienter lära sig hur botemedlet skulle användas så dom kunde hjälpa dom andra patienterna eftersom ingen frisk ville åka dit. Sjukdomen försvann inte från Filippinerna förrän år 2006.


Just nu är det tomt på gäster här, men imorgon börjar det rulla in igen. Vid påsk blir det i princip fullt. Igår satt vi i restaurangen från lunch till middag och spelade back gammon (eller hur det nu stavas). Peter lärde mig det igår och nu är jag besatt.


Igår började jag också en tenta i psykologi som håller på ca en vecka. Efter den har jag tenta i företagsekonomi och efter det börjar två nya kurser. En företagsekonomi och så ska jag skriva B-uppsats i psykologi. Hade även hinna klart med allt innan vi åker härifrån så jag slipper tänka på sånt när jag ska ha semester. Ja ja, vi får se hur det går. Jag kan ju börja med att slita mig härifrån.


Bye bye   


Kommentarer
Postat av: Eva

Hoppas födelsedagen var riktigt bra! :) Tänkte inte på att jag kunnat gratta dig här, skrev bara på fb. Men du kanske inte är där så ofta? :)



Backgammon är riktigt roligt! Lars övertalade mig att lära mig de förra sommaren o sen ville jag spela massor. :D

2010-03-19 @ 13:40:33
URL: http://cizzibellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0