Lite uppdatering

2010-03-31 | 12:23:26  Allmänt

29/3


Jaha ja, då har vi flyttat in i det tredje och förmodligen också det sista rummet här. Det blev färdigtbyggt idag, så Peter vet nog inte ens om att vi har flyttat. Jag fick hjälp med flytten av några av personalen medan Peter var ute och dök…får se om han hittar hem.


Peter gör open water kurs nu med två tjejer från Danmark, så nu har han nåt att göra på dagarna.


Själv har jag gjort färdig en tenta i psykologi och en i företagsekonomi. Men inte blir det lugnare för det, neej då. Nu ska jag skriva B-uppsats i psykologi och även börja på en ny företagsekonomikurs. Vill också få så mycket som möjligt gjort innan vi ska åka på semester. Vi åker härifrån den 24 april till Manila, där vi tänkte stanna en natt innan vi drar vidare till Legaspi. Från Legaspi åker vi taxi till Donsol där vi ska stanna några dagar och bl.a. snorkla med valhajar. Iiiiii! Jag tycker att det ska bli jättekul, men jag vet att jag kommer att bli livrädd när jag får se en sån där storing komma simmande emot mig. Vad jag har hört så kommer dom väldigt nära också.


Jaja, hur som helst så åker vi vidare den 29 april till ett ställe som heter Moalboal som ligger på ön Cebu. Där blir vi fram till den 6 maj. Det vi ska göra där är att ha semester och göra sånt som folk gör när dom är på semester, vad det nu innebär. Förhoppningsvis är det bra väder så jag kan få till sista brännan innan hemfärden.


Den 6 maj åker vi till Hong Kong och har ännu mer semester. Har fått en massa tips på vad man ska göra där från dom danska tjejerna här och även från en tjej som pappa jobbar med. Får se vad vi hinner med, vi har ju bara fyra dagar där. Sen är det dags att åka hem den 10 maj.


Så där ja, nu har ni fått våran resplan, så nu vet ni var vi kommer att hålla hus.


Idag var jag faktiskt ute på en liten snorkeltur på husrevet med Malin, en svensk tjej. Måste passa på att snorkla när man har sällskap. Det är ju faktiskt inte kul att snorkla själv. Revet här är såå fint, jag blir lika fascinerad varje gång.

 



31/3


Sista dagen på mars då. Tänk att tiden går framåt, ibland har jag faktiskt undrat.


Igår skulle dom danska tjejerna göra sitt sista dyk på kursen + ett fun dive så jag och Malin följde också med på båtturen och snorklade lite. Det var ganska grumligt i vattnet och rätt stora vågor så jag tyckte att det mest var jobbigt att snorkla. Jag brukar aldrig bli sjösjuk, men efter att ha legat och guppa på dom där vågorna ett tag så blev jag faktiskt yr i bollen.


På kvällen så firade vi danskarna för att dom hade klarat kursen, men det blev en rätt tidig kväll ändå.


Gästerna rullar in eftersom, så Peter kommer nog en hel del att göra framöver.


Ne, nu är det lunchtime och sedan plugg resten av dagen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0