6/3

2010-03-07 | 09:37:15  Allmänt

Igår tog jag första steget i slutavaenfegisochdyknånjäklagångprocess. Jag fick simma runt under vattnet där det var grunt och öva på att andas, men det var lite svårt att hålla sig under vattnet för när jag andades in så åkte jag upp till ytan och när jag andades ut så sjönk jag, ja det är väl ganska logiskt, men störande. Jag tyckte iaf att det kändes ok, men det är en sak som gör att det blir obehagligt och det är att man blir så torr i halsen så man inte kan svälja och då håller jag på att spy, det blev faktiskt en liten kräkning en gång på ytan. Det var kanske lite för mycket information, men så var det och man vill ju inte gärna att det ska bli så när man är på djupt vatten. Nästa steg blir att snorkla med dykutrusningen ute på revet och sedan gå ner en bit det blir nog roligare för igår hade jag ingenting att titta på förutom sand, lite sjögräs och en livsfarlig stenfisk.


Nu har jag iaf gjort klart mina skoluppgifter så nu kan jag vara ledig när Micke och Gabriella kommer hit. Det jag funderar på nu är om jag ska följa med och möta dom i Coron imorgon eller inte. Nackdelarna är att båten går kl 06.00 imorgonbitti och Peter ska dyka med några gäster så då får jag bara sitta på båten och ha tråkigt. Fördelarna är att ja får åka till en vulkansjö som jag inte varit till och att jag får…ja, göra nåt annat en att sitta här på ön.


Igår eftermiddag satte jag mig i trädgården utanför restaurangen och löse korsord och då blev jag inbjuden att spela spel med en tjej som heter Mary Jo och hennes pappa Mark. Dom kom från USA, men hon jobbade för tillfället i Manila. Det visade sig också att hon är kompis med en fransk tjej som har varit här två gånger sen vi kom hit. Hon bor också i Manila.


Nä, nu är det dags att göra nåt nyttigt, får se vad det kan tänkas bli.


Ciao!


(det är italienska gäster här nu)


Kommentarer
Postat av: Marie

Du försöker verkligen att komma över rädslan att dyka, det tycker jag är tufft. Heja på Gumman!

2010-03-07 @ 13:24:48
URL: http://casali.blogg.se/
Postat av: A-K

Jag håller med föregående talare! Hejja på med dykningen,det är starkt att du inte ger upp:). Håller tummen för dej när du ska ner på djupet,vet ju att du fixar det. Kram

2010-03-08 @ 16:29:51
Postat av: linda

Åhh gumman ,va stolt jag bli , jag har oxå alltid velat prova , men har aldrig kommit till skott =)

Hoppas du har det bra och säg till då du är p väg hem =)

2010-03-09 @ 00:58:31
URL: http://lucydear.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0