Grattis Maria!!

2010-02-22 | 15:09:52  Allmänt

Jag sa ju sist att jag skulle var bättre på att uppdatera, men det händer absolut ingenting här. Det roligaste som har hänt den senaste tiden är att ena kompressorn som dom använder till att fylla dykflaskor med har gått sönder. Det har varit problem med den ända sen vi kom hit och alla blir lika less varje gång den går sönder, alla utom JAG!! För när den är trasig så måste dom använda den andra kompressorn som drivs på ström, vilket betyder att strömmen måste vara på medan dom fyller flaskor (vi har ju annars bara ström mellan kl 18-06), vilket i sin tur betyder att jag kan använda internet på dagtid, ladda batteriet i datorn OCH ha lyse på toaletten. Happy days!! Hoppas det tar lång tid att laga den, för den låter som jordens undergång och det är verkligen inte lätt att plugga när den sätter igång.


Annars är det som vanligt, jag pluggar, Peter jobbar, gästerna kommer och går.


Jo! jag kom på en annan sak som har hänt. Igår när jag låg i sängen och pluggade så hörde jag en smäll så jag flög rätt upp ur sängen. Jag tittade ut, men jag såg inget så jag brydde mig inte mer om det. Det händer ganska ofta att det smäller häromkring. Senare på kvällen fick jag höra att det var ena båtkaptenen som hade satt en skruvmejsel på det nyladdade båtbatteriet och PANG! Batterisyra i hela ansiktet. Ulf var där när det hände så han slängde i kaptenen i vattnet. Jag tror att det gick bra, men han såg suddigt på ena ögat.


Till sist vill jag säga grattis till Maria som fyller 27 år i dag. Grattis grattis.


Kommentarer
Postat av: pernilla

grattis!

2010-02-22 @ 15:29:41
URL: http://pernillaedstrand.blogg.se/
Postat av: Lotta

"det händer ingenting - jo just en kapten fick batterisyra i ansiktet och slängd i vattnet" haha du är rolig du =) Kram!!

2010-02-22 @ 21:18:26
Postat av: Maria

Tack gumman för gratulationerna både på mailen och här på bloggen! =) Kram

2010-02-26 @ 17:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0