Fredag

2010-04-30 | 18:59:19  Allmänt

Ja, då ska vi se vad som har hänt sen sist då. I torsdags förra veckan sa vi hejdå till Coral Bay och åkte till Coron. I Coron sprang vi några ärenden sedan satte vi oss på Bruno´s och drack en öl med Tomas. Vi ringde också dit Nik Nik som var i Coron eftersom hon var ledig. Lite senare åkte vi alla fyra till vårat hotell och åt middag. Det blev rätt sent för Nik Nik hon kan surra hon :) kul att jag hann säga hej då till henne iaf.


På fredagen åkte vi till Manila. På flygplatsen kände man sig måttligt populär. I vänthallen finns det säten som sitter fyra och fyra. Det var helt fullt i hallen förutom på de två sätena bredvid mig. Det var två nunnor som var på väg att sätta sig där, men sen ändrade dom sig och gick, då sa jag till Peter att om alla säten blir upptagna och två personer skulle komma till våran rad så skulle en sätta sig längst bort och en skulle stå och tro´nt på f*n att det var precis vad som hände!! Två karlar kom, en satte sig och en stod upp. Är det så hemskt att sitta bredvid mig? Peter han bara skrattade han.


I Manila bodde vi hos familjen MacDonald som består av pappa Thom, mamma Dunia, Tomas (14 år), Lamia (18 år, bor i Skottland) och Farmor. Vi hade en bra helg där, vi shoppade lite, var på några restauranger, var på ett par barer och kollade på några cover band. Riktigt bra var dom allihopa måste jag säga. Jag och Dunia svängde även våra lurviga till ett av banden, det var kul och väldigt, väldigt längesedan. På söndagen var vi hemma största delen av dagen, vi lekte i poolen, åt middag hemma, såg på avatar på kvällen och jag och Dunia gjorde också lite smycken, hon har hur mycket pärlor och grejer som helst och jag hade också köpt lite.


På måndagen flög vi till en ö som heter Cebu. Efter flygresan blev det minibuss i ca två timmar till ett ställe som heter Moalboal. Där har vi nu varit sen dess. Mysigt litet ställe. Vi bor på et fint hotell med pool och bra restaurang. När vi kom så var det regn och rusk, så vi trodde att regnperioden hade börjat, men onsdag- fredag har det varit strålande sol. Peter har dykt två dagar och idag har vi legat i poolen precis hela dagen, förutom när vi snorklade.

 
Imorgon ska vi ut på resande fot igen. Jag hör av mig så fort jag får chansen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0