Förlovad

2010-04-19 | 12:21:21  Allmänt

Som ni kanske redan vet så förlovade vi oss i onsdags, samma dag som vi också firade 10 år. Det blev inget direkt firande, men hur skulle vi kunna ha gjort det, nån hade ju tagit back gmmonspelet före oss :p Vi bestämde i höstas när vi kom hit att vi skulle förlova oss på våran 10 årsdag och köpte ringarna när vi var i Manila i december. Vi hade tänkt att vi skulle åka på en minisemester nånstans i närheten och fira, men eftersom Peter hade så mycket jobb då och eftersom vi snart ska åka härifrån så bestämde vi oss för att fira i Hong Kong istället.


I lördags sa vi hejdå till Ulf och Monica. Dom åkte då till Puerto galera för att Monica ska göra sin instruktörsutbildning där, så dom hinner inte tillbaka innan vi åker.


Peter trodde att det var slut med dykning och kurser nu, men vips så kom det två stycken som ville göra 6 dyk på två dagar och två som ville göra kurs, så det blev fullt upp hela sista veckan här.


På torsdag förmiddag när Peter är klar med kursen så åker vi till Coron och stannar där en natt, vi har lite att fixa där innan vi åker till Manila på fredag.


Igår hade jag en riktigt bra dag. Jag hade glömt att ladda datorn över natten, så jag hade helt slut på batteri och allt jag har att göra i skolan just nu behöver jag datorn till. Så jag passade på att ta en sol och bad dag. På med oljan som jag fick av mamma och ut i solen. Jag vet inte riktigt om mamma förstod att vi skulle använda oljan till att sola med eller griljera skinka. Den innehåller inget solskydd alls. Hur som helst så funkar den bra, men jag använder solskyddsfaktor 20 under annars skulle det nog inte vara mycket kvar av mig. På eftermiddagen gick jag och duschade och sånt sen satte jag mig i en soffa i trädgården med en öl och en bok (som jag har hållit på med i flera månader nu) och bara hade det bra.


Hoppas ni också har det bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0