Ändringar

2010-04-11 | 17:00:01  Allmänt

Då har det blivit ändringar i resplanen då. Vi kommer att åka till Manila den 23 april och stanna där till den 26, sen skippar vi Donsol och åker direkt till Cebu. I Cebu stannar vi till den 6 maj och då åker vi till Hong Kong.


Anledningen till dessa ändringar är att Peter för några dagar sen kom tillbaka från dykningen med ett stort leende på läpparna. Han hade sett en valhaj! Den första han nånsin sett. Så vi funderade på om det verkligen var nödvändigt att åka till Donsol och snorkla med valhajarna. Visst skulle det var kul, men så intresserad är jag ju inte. Vi hade också fått inbjudan av familjen MacDonald att komma och bo hos dom i Manila några dagar och det tyckte jag lät mycket mer lockande och det tyckte Peter också nu när han har sett sin efterlängtade valhaj.


Familjen MacDonald kommer från Skottland men bor i Manila. Jag har skrivit om dom förut, dom var här över nyår och förra veckan kom dom tillbaka för en veckas semester.


Så nu måste jag boka om och avboka massa biljetter. Tur att det är billigt att flyga här.


Måste berätta om en granne vi hade häromdagen. Vårat rum ligger bakom en länga med tre rum och det är nog inga gäster som vet att det ligger ett rum där. När vi har dörren öppen så hör vi in till de andra rummens badrum och häromdagen hörde vi en kille som gick och satte sig på toan och sjöng ”I AM AAAALL ALOOOONE !!!!” (melodi: Michael Jackson, you are not alone) oj, vad vi skrattade :D Peter tänkte sjunga tillbaka ”OH NO YOU ARE NOOOT!” men han tyckte så synd om killen som verkligen trodde att han var ensam, haha.


Ja, det var det roligaste som har hänt här. Annars är det en hel del dykning, pluggning och back gammon. Jag gick faktiskt och badade idag på ”rasten”, höll på att kläckas inne på rummet. Jobbigt att läsa när det är så här varmt.


Jag glömde att skriva glad påsk, så hoppas att ni alla hade en trevlig påsk, skriver jag istället.   


Kommentarer
Postat av: Eva

Grattis till förlovningen!! :D

2010-04-15 @ 12:41:33
URL: http://cizzibellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0