21/4

2010-04-26 | 14:21:34  Allmänt

Det här har faktiskt varit en emotionell dag. Vi har ju längtat efter att åka härifrån nu ett tag, men idag när det var sista dagen så blev det lite sorgligt nästan. Vi har gett bort en massa kläder och annat till personalen som jobbar här och när jag tänker på det så blir jag tårögd.


När Peter fyllde år i höstas så köpte jag en stor rosa teddybjörn åt honom, ingenting som går att ta med hem, den är alldeles för stor. Jag har iaf märkt att tant Lourdes, våran söta lilla städerska tycker väldigt mycket om nallen, så jag sa till Peter att han skulle ge den till henne innan vi åkte. Idag så frågade han henne om hon ville ha den och jag lovar att jag aldrig har sett en så lycklig människa. Hon hoppade upp och ner och skrek och var såå glad. Hon sa att personalen i köket hade sagt att hon inte skulle få den
J hela kvällen har hon suttit och kramats, pillat och donat med den. Hon är bra söt.


Peter gav också bort kläder och lite annat till en kille som heter Nonoi. Han blev också jätteglad och jag har aldrig sett han le så stort.


Själv hade jag ju också massa grejer att ge bort. Av nån anledning så hade Nik Nik (en tjej som jobbar i restaurangen) blivit lovad att få alltihopa. Det var ju inte så jag hade tänkt från början. Jag hade tänkt att Nik Nik och Sherlyn (som också jobbar i restaurangen) skulle få dela på det. Så idag packade jag ihop några väskor med kläder och grejer som jag tänkte ge till Sherlyn imorgon innan vi åker och säga att hon ska dela grejerna med Nik Nik som är ledig nu, men ikväll kom Sherlyn till mig och frågade om hon fick köpa en av mina toppar. Då kunde jag ha börjat stortjuta. Hon trodde ju verkligen att hon inte skulle få nånting stackarn. Hon fick iaf alla väskor då och så sa jag att hon skulle dela med Nik Nik, om hon gör det får jag väl aldrig veta :)


Från början tänkte vi inte ge nånting till personalen här eftersom de ser så fina och välvårdad ut, vi tänkte att dom kanske skulle ta illa upp om man skulle ge dom en massa gamla grejer, men ju längre tid man är här desto mer märker man att dom inte har det så bra ställt och att dom faktiskt uppskattar lite begagnade kläder.


Hur ska jag klara mig utan min lilla knähund Trimix och min lilla lopphund Kaid. Det kommer verkligen att kännas när jag ska åka ifrån dom imorgon. Jag ska kliva upp tidigt imorgon så jag hinner kramas ordentligt med dom innan vi far.


Nu ska jag gå och sova.


go´natt


Kommentarer
Postat av: Lotta

Usch va vemodigt =(

Ni är verkligen omtänksamma människor, därför jag gillar er så mkt! =)

Ha en trevlig semester nu!! Kramar

2010-04-26 @ 23:01:27
Postat av: Eva

Vad snällt av er att ge bort kläder o sånt :) De uppskattar dom säkert massor!

Förstår att de känns sorgligt att lämna allt. Ni har ju varit där länge. Hoppas ni får en trevlig resa! kram

2010-04-26 @ 23:19:45
URL: http://cizzibellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0